יום רביעי, 31 בדצמבר 2014

טיהור מים כאמצעי הבריא ביותר

במהלך חיינו אנו נקלעים למצבים שונים בהם אנו זקוקים למים. מים בתצורתם הטבעית עלולים לעיתים להוביל למחלות שונות, שעלולות לסכן את בריאותנו במידה ניכרת. עבור שמירה טובה על הבריאות שלנו וכדי למנוע מצבים של הרעלה בעקבות שימוש במים, ישנו הצורך לבצע טיהור מים. ההליך מתבצע במגוון דרכים אשר נועדו להסיר חומרים כגון כימיקלים ומזיקים, שהנים בלתי רצוניים בתוך המים שלנו. 

למען צריכה אנושית

הסיבה העיקרית שבגינה אנחנו נבצע טיהור מים, נובעת מהעובדה כי האדם זקוק להם באופן מהותי לשם שתייה. מים מטוהרים הם הטובים ביותר לשתייה ואנו נעדיף אותם על פני כל משקה אחר. בנוסף לצריכה האנושית, המים המטוהרים יכולים לשמש בשותף גם לצרכי רפואה, חקלאות ותעשייה. כאשר אנחנו מדברים על מקרים בהם נדרשת כמות של מים לצרכי מחקר ולגידול פירות וירקות בענף החקלאות, נזדקק למים הנקיים ביותר שיש שימלאו לנו אחר הצורך הספציפי הזה.

לא מספיקה פעולה בסיסית

האדם האנושי יתקשה להבחין בסוג מים איכותי יותר ופחות ולכן גם יתקשה לטפל בבעיית מזהמים בדרך משביעת רצון. טיהור מים הוא הליך חשוב מאוד ולעיתים המחשבה שהרתחת מים תרחיק מזיקים אינה נכונה במהותה.  חשוב להבין כי ישנם מזיקים שאינם נעלמים באמצעות פעולה בסיסית כמו הרתחה וישנו הצורך לטפל בהם בדרך אחרת ויעילה הרבה יותר. אנליזה כימית היא הדרך הטובה והיעילה ביותר לבחון ולקבוע מהן השיטות שנחוצות עבור טיהור המים. זאת על אף המחיר היקר שכרוך בהפעלת השיטה.



בהתאם לייעוד המים
מתקני מים רבים המיועדים לבצע פעולה של טיהור, מכוונים לבצע אותה בהתאם לאיכות ולייעוד הסופי של המים. הפועלות על פי הסדר יכללו שאיבה ממקור מים גדול או הובלה באמצעות צינורות ומכלים, סינון המים בצורה גסה על מנת להיפטר מעצמים גדולים כמו ענפים, עלים וזבל שיפריעו לשלבים הבאים בטיהור, אחסון של מי הנהרות במכלי מים לתקופה של עד כמה חודשים, כאשר לבסוף מבוצע טיפול למזעור מלחים באמצעות נתרן קרבונט.
עד לפני כמה שנים גם טיפול בכלור היה מגיע בשלב הסופי, אך הופסק בשל השפעות שליליות על המים.

בברכה,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה